آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول
نوشته شده توسط : ایفانت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول , هاست و دامنه مناسب

 

دنیای امروز شاهد رقابتی بسیار سخت و پیچیده در زمینه تجارت الکترونیک است. رقابتی سخت و نفس گیر که برای موفقیت در آن باید سخت مبارزه کرد و تا آخرین نفس دست از تلاش نکشید. شاید اگر صد سال پیش به شخصی میگفتند که میتواند در اتاق شخصی اش و با استفاده از وسیله ای به نام کامپیوتر و از طریق اینترنت به راحتی انواع و اقسام خرید ها را انجام داده و این خرید کردن هیچ نیازی به حضور فیزیکی او نداشته باشد تصور میکرد او را مسخره کرده و سر به سرش میگذارند ، چیزی که امروزه واقعا انجام میپذیرد و افراد زیادی در سراسر دنیا برای خرید کردن از اینترنت استفاده میکنند و این مسئله باعث شده تا بسیاری از انسان ها به فکر کسب درآمد از طریق اینترنت بوده و برای این مهم تلاش نمایند. واقعیت این است که این کسب درآمد به سادگی میسر نخواهد بود و مستلزم تلاش و پشتکار فراوان است.

مرسوم ترین روش فروش از طریق اینترنت ، فروش از طریق موتورهای جستجوگر ( در کشور ما تقریبا به صورت صد در صد گوگل ) میباشد زیرا اکثر افراد برای یافتن کالا و خدمات مورد نیازشان از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل اقدام میکنند. بسیاری از افراد مایل هستند تا بدانند که چرا یک سایت به عنوان اولین نتیجه در گوگل قرار دارد و سایتی دیگر در صفحه دوم و یا سوم ؟ این رتبه بندی بر اساس چه ملاک هایی میباشد ؟؟ برای دانستن پاسخ این سوال باید با علمی به نام seo  ( بهینه سازی برای موتورهای جستجو ) آشنا شوید . ملاک رتبه بندی در موتورهای جستجو میزان سئو سایت شما میباشد . سئو یک وسیله سخت افزاری و یا یک نرم افزار نیست ، سئو مجموعه از تکنیک های مختلف و تخصصی در زمینه های مختلف است که در نهایت منجر به افزایش و یا کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر میشود. شرکت طراحی سایت ایفانت قصد دارد بنا به درخواست کاربران عزیز به صورت بخش به بخش و مجزا آموزش هایی تخصصی در رابطه با سئو منتشر کرده و در اختیار کاربران عزیز قرار دهد.


آموزش سئو قسمت اول

هاست چیست ؟ ویژگی های یک هاست خوب چیست ؟

هاست در زبان انگلیسی به معنی میزبان میباشد . Host  یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط cpanel سایت شما کنترل می شود. هاست دارای دو نوع سیستم عامل میباشد ، لینوکس و ویندوز که به دلخواه شما میتوانید از هرکدام که میخواهید استفاده نمائید. به عبارت دیگر هاست فضای نگهداری سایت شما میباشد ( اگر سایتتان را کامپیوتر در نظر بگیرید میتوانید هاست را هارد سیستم در نظر بگیرید.). امروزه شرکت های بسیاری خدمات فروش هاست را انجام میدهند که بسیاری از آنها شرکت های معتبر بوده و تعدادی از آن ها نیز شرکت های غیر معتبر میباشند . اولین قدم در ایجاد سئوی مناسب در سایت خرید هاست مناسب میباشد ، هاستی که بتواند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برطرف نموده و فضای لازم برای پیشرفت را در اختیارتان قرار دهد. بسیاری از افراد با هاست آشنایی دارند اما از ویژگی های یک هاست خوب بیخبر میباشند ، ویژگی های زیر از مهمترین ویژگی ها برای یک هاست مناسب به شمار میرود
 
1- هاست خوب همواره در دسترس بوده و بدون از کار افتادگی فعالیت مینماید . اگر هاست شما به طور پیوسته در دسترس نباشد موتورهای جستجوگر نسبت به سایت شما بدبین میشوند.
2- هاست شما باید از سرعت مناسبی برخودار باشد تا کاربران برای بارگذاری سایت شما معطل نشوند .
3- امنیت هاست شما نیز یکی از مهمترین ویژگی های هاست به شمار میرود زیرا اگر هاست شما از امنیت کافی برخودار نباشد ممکن سایت شما به سادگی هک شود.

دامنه چیست ؟


دامنه آدرس سایت شما میباشد. برای مثال  www.sitearzan.ir را در نظر بگیرید ، sitearzan نام دامنه ما میباشد و یا www.google.com که google نام دامنه آن میباشد . پس از خریداری هاست مناسب نوبت به خریداری دامنه مناسب میباشد . اما باز سوال اینجاست که دامنه مناسب چه ویژگی هایی داراست ؟ موارد زیر جزء مهمترین ویژگی های دامنه به شمار میروند

1- انتخاب دامنه ای متانسب با هدف و نوع فعالیت شرکتتان.
2- حتی الامکان دامنه ای کوتاه  و کلیدی انتخاب نمائید.
3- در هنگام ثبت دامنه مدنظرتان آن را برای مدت طولانی ثبت نمائید زیرا در این صورت گوگل ارزش بیشتری برای دامنه شما قائل خواهد شد زیرا تصور میکند فعالیت شما قرار است پایدار باشد.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

منبع: مقاله ی

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول از سایت ایفانت



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزان , سئو , برندینگ , بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: